گوگل با انتشار گزارشی اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ میلادی، بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار از طریق تبلیغات در پلتفرم اشتراک ویدیوی یوتیوب به دست آورده است. این رقم نشان می‌دهد که حدود ۱۰ درصد از مجموع درآمدهای آلفابت (شرکت مادر گوگل) از طریق تبلیغات در یوتیوب به‌دست آمده است.

گوگل همچنین اعلام کرد که درآمدهای این شرکت از کسب و کار فضای ابری (کلاد) نیز طی یک سال گذشته، افزایش داشته است. ساندار پیچای، کسی که به‌طور همزمان، مدیرعاملی‌ آلفابت و گوگل را برعهده دارد در این خصوص گفت: از اینکه توانستیم همچنان به پیشرفت خود در دو بخش سرچ و یوتیوب ادامه داده و آن را گسترش دهیم، بسیار خوشحالم.

این گزارش و مقایسه آن با درآمدهای تبلیغاتی یوتیوب از سال ۲۰۱۷ تاکنون، نشان می‌دهد که این بخش به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. به نحوی که گوگل توانسته در سال گذشته میلادی، دو برابر درآمد بیشتر را از طریق تبلیغات در یوتیوب نسبت به سال ۲۰۱۷ به‌دست آورد.

ساندار پیچای همچنین، اطلاعاتی را درخصوص کسب و کار سرویس پولی و اشتراکی یوتیوب منتشر و اعلام کرد که در حال حاضر، بیش از ۲۰ میلیون نفر در جهان جزو مشترکان یوتیوب پریمیوم و یوتیوب موزیک و ۲ میلیون نفر نیز جزو مشترکان یوتیوب تی‌وی هستند. در مجموع، درآمد غیرتبلیغاتی یوتیوب حدود ۳ میلیارد دلار عنوان شده است.

با این حال، اخیرا عملکرد پلتفرم‌هایی همانند یوتیوب، فیسبوک و غیره بیش از پیش در کانون توجهات قرار گرفته و اتهاماتی علیه این شرکت‌ها درخصوص عدم حفاظت از اطلاعات و حریم شخصی کاربران مطرح شده است.

چندی پیش نیز کمیسیون تجارت آمریکا موسوم به FTC، شرکت گوگل را به دلیل نقض قانون مرتبط با حفاظت از حریم خصوصی کودکان زیر ۱۳ سال (COPPA) توسط یوتیوب به پرداخت جریمه سنگین چند میلیون دلاری محکوم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *