یوتیوب محبوبترین شبکه اجتماعی ویدئویی است و بالتبع به دلیل این محبوبیت، پلتفرم جذابی برای تبلیغات است. اگر تا بحال از یوتیوب استفاده کرده باشید، حتما متوجه این موضوع شدهاید که در ابتدا، میانه و انتهای ویدئوهایی که مشغول تماشای آنها هستید، محتوای تبلیغاتی پخش میشود. تقریبا مشابه آنچه که در میان برنامههای تلویزیونی شاهد آن هستیم.
برای پخش تبلیغات ویدئویی در میان تبلیغات یوتیوب، تبلیغدهندگان مبلغی به ازاء تعداد مشخصی از نمایشها یا کلیکهای کاربران به یوتیوب میپردازند. مبلغی که سهمی از آن به میزبان تبلیغات، یعنی شخصی که تبلیغ در میان ویدئوی او به نمایش درآمده است میرسد. این سازوکاری است که یوتیوبرها از طریق آن به کسب درآمد از یوتیوب میپردازند.